Lakatos Levente - Bomlás

Kiadó: Ulpius-ház, 2013
Oldalszám: 442
Ár: 3499 Ft
puhakötés
Mindent-elolvasok-ami-a-kezembe-kerül. Így tudnám jellemezni leginkább az olvasási szokásaimat. Bár Levente könyveit ismertem, izgalom vagy kíváncsiság nem fogott el, ha megláttam őket a könyvesboltban. Valószínűleg soha nem is vettem volna őket kézbe, ha a kiadó nem ajánlott volna fel egy példányt a legújabb megjelenésből. Teljesen megérte, mert egy újabb szerzőt köszönthetek a kedvenceim között.

Kalandozások a szexuális tabuk és sokkoló gyilkosságok világában. Egy feltörekvő írónő és egy férfi prostituált bizarr munkakapcsolata. Hol a határvonal a túlfűtött szenvedély és az abnormalitás között? Élvezhető-e a megalázottság? Mi történik a felső tízezer asszonyaival a hotelszobák zárt ajtajai mögött?
Az események középpontjában a sikeres kriminálpszichológus, dr. Lengyel áll, akinek amellett, hogy egyszerre két gyilkossági ügyet kell megoldania, meg kell küzdenie élete egyetlen, ám csillapíthatatlan démonával: a szexuális vággyal.

Egy havas téli reggelen Kedves Flórián playboy holttestére bukkannak a rendőrök. Kasztrálták. Megindul a nyomozás, hogy a köztiszteletnek örvendő család örökbefogadott fiát ki ölhette meg ilyen brutális módszerrel. Eközben dr. Lengyel Dávidnak különös hölgy látogatója érkezik, akinek a jelenléte is csak a múlttal gyötri. Érdekes kéréssel érkezik a nő: a kriminálpszichológus segítsen neki megkeresni egy feltörekvőben lévő írópalántát. Az időközben válófélben lévő Szilvia végre a kezébe veszi a sorsát és nagy projektbe kezd bele! Egy férfi prostituált életét akarja papírra vetni! Vajon az eltűnt írónő azonos Szilviával? Mi köze van a halott férfinak dr. Lengyel legújabb ügyéhez?

Első benyomás: Wow!
Második benyomás: Ez nagyon jó!
Harmadik benyomás: Nem tudom letenni a könyvet!

Imádtam a könyvet! Nehéz szavakba önteni, hogy jelenleg milyen érzések kavarognak bennem. Az biztos, hogy mélyreszántó érzéseket keltett bennem a könyv. Az elején féltem, hogy az erotikus vonal nekem túlságosan emészthetetlen lesz, mivel nem rajongok a kőkemény BDSM dolgokért. Idővel csillapodott bennem az a félelem, mert egyáltalán nem gyomorforgató, hanem finoman tükrözi ennek a világnak a perverzitását, de mégis marad a valóság talaján. A fülszövegben feltett kérdésre a válasz, miszerint Élvezhető-e a megalázottság?, a válasz egyértelműen igen. Akkor most már én is abnormálisnak számítok, mert Szilvia érzéseit teljesen átéreztem és megértettem a tetteit? Nem hiszem. Ez annál sokkal több! Egy lélektani regény, amely arra ösztönzött, hogy vizsgáljam meg a felszín alatt húzódó vágyaimat.

Nem volt olyan karakter, akit nem szerettem volna. Élettel töltötték meg az oldalakat. A személyiségük minden centimétere ki volt dolgozva. A szereplők érzéseit és motivációit is megismerhettem. Flórián őrülete nagyon átjött. Utólag visszagondolva, ez az őrültsége nyitottabb emberek szemében, akár nagyon is valósnak tűnhet. Imádtam, hogy dr. Lengyel maga sem tökéletes, folyamatosan menekül önmaga elől és kordába tartja az érzéseit. Ebben különbözők ő a pszichopatáktól. Egy pszichopata, aki pszichopatákkal foglalkozik. Nagy lehet a csábítás, hogy egyszer csak feladja a harcot a saját személyével és maga is olyanná válik, mint az ikertestvére!

Tess Gerritsen óta nem olvastam ennyire jó thrillert. Zseniálisan volt felépítve a cselekmény, ami három szálon fut. A történet előrehaladtával összeérnek ezek a szálak és válnak világossá Kedves Flórián életének részletei! Ezt a nagyfokú zsenialitást, eddig Tess Gerritsen műveiben érzékeltem. Ő is brilliánsan vezeti végig a történetet! Ha gyilkosokról szóló könyvet olvasok, mindig van tippen, hogy ki az elkövető. A Bomlás esetében végig meg voltam győződve a gyilkos kilétéről, de Levente egy tollvonással elvágta az egészet és elterelte egy teljesen más irányba a nyomozást. Ez a könyv véglegesen bebizonyította számomra, hogy a magyarok között is találhatunk világszínvonalon alkotó írókat. Angol kiadásra javaslom, mert külföldön is meg kellene ismerniük az olvasóknak, hogy a magyarok is képesek nagyszerű művek alkotására!

A könyvet köszönöm az Ulpius-ház kiadónak!


U.I.: A borító eszméletlenül jó lett! Tökéletes passzol a történethez. Ha a megérzéseim nem tévednek, akkor Szilviához lehet szerencsénk a képen!
Share:
Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes