Ilyen volt 2014

Február van! Mikor így rácsodálkozok az aktuális hónapra, akkor veszem csak észre, hogy milyen gyorsan is telik az idő. Elég gyenge kifejezés lenne, még mentségnek sem jó, ha azt mondanám, hogy egy ideje nem igazán foglalkoztam a blogolással, mivel a munka annyira elvette az időmet, hogy értelmi munkavégzésre a napi 8-10 órán túl nem tellett. Sajnos a blogolás is ezek közé tartozott! Sokat gondolkoztam azon, hogy abbahagyom az egészet, de a szívem valahogy soha nem engedte, hogy kihúzzam a dugót. Az olvasás a nagy szenvedélyem, sok mindenről le kellett már mondanom vagy fel kellett áldoznom az életben, azért sem fogok az unalmas hétköznapok előtt fejet hajtani és bedobni a törülközőt. Minden szónak egy vége, (reményeim) szerint 2015-ben aktívabb leszek a blogon. Ez azt jelenti, hogy nem fogok egyéb közösségi oldalakon annyi időt eltölteni, mint eddig és időt fogok szentelni az én kis könyves kuckómnak, illetve az olvasásnak is.


Az elmúlt két évben részletes statisztikával jelentkeztem az évösszegző posztban. Egy kis újítást vezetek be, mivel senkit nem szeretnék fárasztani a számokkal! Röviden annyit, hogy tavaly is vásároltam sok könyvet, de méretekkel kevesebbet, mint 2013-ban. Az olvasásaim száma is eléggé megcsappant a 2013-as számokhoz viszonyítva: még 100 db könyvet sem olvastam el. Amire viszont nagyon büszke vagyok az az, hogy valóban kevés könyvet olvastam, de ennek a mennyiségnek legalább a felét angolul olvastam. Ehhez nagyban hozzájárult, hogy 2014-ben megkaptam életem első, de remélhetőleg nem utolsó, e-book olvasóját, egy Kindle Paperwhite 2-őt. Nagyon sokáig azt állítottam, hogy a papír alapú könyvet sokkal jobb olvasni, mint e-book-ot. Ha nem is változott meg teljesen a hozzáállásom, de ma már azt mondom, jó ha az embernek van egy ilyen kütyüje, mert a meggondolatlan könyvvásárlások számát drasztikusan tudja csökkenteni. Ráadásul egy teljesen új világ nyílt ki előttem az angol nyelvű piaccal. Rengeteg olyan könyvvel megismerkedhettem, melyek soha nem fognak magyar fordításban megjelenni. Az idegen nyelven való olvasásnak is meg van a maga előnye. Egyből érdemes megjegyezni azt, hogy angoltudásom és szókincsem soha nem látott méreteket öltött. Maga a gondolkodásom is ráállt az angol nyelvű szövegekre. Két év kemény munkája teljesedett ki az e-book olvasó használatával, mára folyékonyan olvasok angolul! A 2014-es év olvasmányi listáját is főleg az angol nyelvterületről származó könyvet tették. Álljon itt egy összefoglaló a kedvenceimről:


Ez a 16 könyv lett 2014 kedvence nálam. Bármelyiket szívesen előveszem a jövőben bármikor, hacsak annyi időre is, hogy a kedvenc részeket gyorsan átfussam, mert tudom, hogy soha nem fognak nekem csalódást okozni.

Még sokáig lehetne ragozni az elmúlt év történéseit, de biztos vagyok benne, hogy hosszú regélésem senkit sem érdekelne, ezért itt és most pontot teszek az óévre és a gondolataimat csak a jelenre és a jövőre fordítom. A jövőben több újdonsággal is fogtok a blogon találkozni. Az új, letisztult külső, az első változás a sok közül, szerintem az eddigi legszebb és személy szerint a mindenkori toplistámon is előkelő helyen szerepel. Ti mit gondoltok?


Share:
Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes